Nem, ez nem egy teljes teszt lesz, és műszaki szempontból sem ez lesz a kiindulópont, de már az első használat során megfogalmazódtak bennem a következő kritikák. Remélem segítek néhány embernek, ha autóvásárlásra kerül sor.
Szép, modern, vagány, egyáltalán nem Toyotás. Csajos és pasis is lehet, főleg színtől függően. Ezt el kell ismerni. Viszont nem értem, miért nem csapta nyakon valaki azt a tervezőt, aki a hátsó ülésekhez ilyen pici ablakokat tervezett??? Aki hátul ül, és maga mellé néz, konkrétan nem lát ki, mert ott még az autó ajtaja van, és csak sokkal előrébb kezdődik az ablak, ami szintén pirinyó. Aki sokszor visz utasokat magával, családja van, annak egyáltalán nem ajánlanám, mert hátul utazni borzalmas. Kívülről is úgy látszik, mintha csak 3 ajtós lenne az autó, mivel az ablak vonalvezetése, és a rejtettebb fogantyú (nem a megszokott helyen kell keresni, hanem az ajtó teteje felé, az ablak mellett) is elvezeti a szemet.
![]() |
Nagyon aprócska a hátsó ablak - Fotó: paultan.org |
Anyósülés. Aki a vezető mellett foglal helyet, az bizony eléggé szorult helyzetbe kerül. Én nem vagyok egy magas ember, de a 163 centimmel bizony épphogy elfért a lábam a műszarfal és az ülés között, úgy, hogy valaki utazott még mögöttem. Ha nem ül hátul utas, akkor hátra lehet tolni annyira az ülést, hogy már ne érezzem rosszul magam a közeli kesztyűtartó miatt. Szóval, már 2 pont arra, hogy ezt az autót bizony csak 1-2 főre tervezték. Plusz itt hoznám fel a műszarfalból felülre kiugró légzsákot is rejtő bőr részt, ami csúcsos, sarkas, ez valakinek tetszik? Értem én, hogy más, különleges (talán), de rettenet diszharmonikus.
![]() |
Az a bizonyos légzsák - Fotó: paultan.org |
Hybrid. Egy automata hibriddel sikerült utaznom, amely elég fura hangokat hallatott. Rengetegszer túlhúzta az autót, felpörgött a kicsivel nagyobb gázadásoknál, és bár szépen, simán váltott, de a hibrid és az üzemanyag rendszer közötti váltásokat mintha nem bírta volna eltalálni. Olyan érzés volt, mintha a sofőr nem tudta volna hol kell váltani, és alacsonyabb fokozatban kihúzatta volna az autót, miközben csak a hibrid-üzemanyag és az egyes fokozatok közötti váltások voltak zavaróan rosszul eltalálva.
Összességében sokkal kisebb belül az autó, mint amit kívülről gondolnánk, nagyon messze van a városi terepjáró feelingtől. Elsőre az jutott eszembe, hogy ezt bizony a menőzni vágyó férfiaknak találták ki. Persze, ilyen autó is kell, hogy legyen a piacon.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése