Ugrás a fő tartalomra

Flancolás, de minek? - Az új Toyota C-HR

Nem, ez nem egy teljes teszt lesz, és műszaki szempontból sem ez lesz a kiindulópont, de már az első használat során megfogalmazódtak bennem a következő kritikák. Remélem segítek néhány embernek, ha autóvásárlásra kerül sor.

Szép, modern, vagány, egyáltalán nem Toyotás. Csajos és pasis is lehet, főleg színtől függően. Ezt el kell ismerni. Viszont nem értem, miért nem csapta nyakon valaki azt a tervezőt, aki a hátsó ülésekhez ilyen pici ablakokat tervezett??? Aki hátul ül, és maga mellé néz, konkrétan nem lát ki, mert ott még az autó ajtaja van, és csak sokkal előrébb kezdődik az ablak, ami szintén pirinyó. Aki sokszor visz utasokat magával, családja van, annak egyáltalán nem ajánlanám, mert hátul utazni borzalmas. Kívülről is úgy látszik, mintha csak 3 ajtós lenne az autó, mivel az ablak vonalvezetése, és a rejtettebb  fogantyú (nem a megszokott helyen kell keresni, hanem az ajtó teteje felé, az ablak mellett) is elvezeti a szemet.

Nagyon aprócska a hátsó ablak - Fotó: paultan.org


Anyósülés. Aki a vezető mellett foglal helyet, az bizony eléggé szorult helyzetbe kerül. Én nem vagyok egy magas ember, de a 163 centimmel bizony épphogy elfért a lábam a műszarfal és az ülés között, úgy, hogy valaki utazott még mögöttem. Ha nem ül hátul utas, akkor hátra lehet tolni annyira az ülést, hogy már ne érezzem rosszul magam a közeli kesztyűtartó miatt. Szóval, már 2 pont arra, hogy ezt az autót bizony csak 1-2 főre tervezték. Plusz itt hoznám fel a műszarfalból felülre kiugró légzsákot is rejtő bőr részt, ami csúcsos, sarkas, ez valakinek tetszik? Értem én, hogy más, különleges (talán), de rettenet diszharmonikus.

Az a bizonyos légzsák - Fotó: paultan.org


Hybrid. Egy automata hibriddel sikerült utaznom, amely elég fura hangokat hallatott. Rengetegszer túlhúzta az autót, felpörgött a kicsivel nagyobb gázadásoknál, és bár szépen, simán váltott, de a hibrid és az üzemanyag rendszer közötti váltásokat mintha nem bírta volna eltalálni. Olyan érzés volt, mintha a sofőr nem tudta volna hol kell váltani, és alacsonyabb fokozatban kihúzatta volna az autót, miközben csak a hibrid-üzemanyag és az egyes fokozatok közötti váltások voltak zavaróan rosszul eltalálva.

Összességében sokkal kisebb belül az autó, mint amit kívülről gondolnánk, nagyon messze van a városi terepjáró feelingtől. Elsőre az jutott eszembe, hogy ezt bizony a menőzni vágyó férfiaknak találták ki. Persze, ilyen autó is kell, hogy legyen a piacon.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Német "jövevényszavak" a magyarban - Frissítve!

A német nyelv tanulása során időről-időre belefutok olyan kifejezésekbe, szavakba, amiket mi is használunk a mindennapokban. Legtöbbjüket írásban talán még sosem láttam, de szóban annál inkább használják. A mi családunkban nincsenek német felmenők, sem emigráltak, mégis sokat hallottam az alábbiakat a szüleimtől, nagyszüleimtől. Valószínűleg velem a legtöbb ki is halna, ha rajtam múlna, mert én nem igazán használom ezeket a szavakat. Most azt mutatom meg, hogy mi hogyan, minek a kifejezésére használjuk, és hogy a német nyelvben valójában mit is jelent. Persze lehetnek egyszerű véletlenek is, és az is könnyen előfordulhat, hogy nem is jövevényszavakról van szó, egyszerűen csak hasonlít a kiejtésük egymásra. Jöjjenek tehát az összecsengések és jelentéseik. "smucig"- schmutzig A smucig szót mi a fukarság kifejezésére használjuk. Németül a schmutzig szónak is ugyanez a kiejtése, viszont azt jelenti, hogy koszos, piszkos. "Na, ja" - Naja A "Na, ja&q

A villamosforgalmat jelenleg irányító fényjelző kialakulása

Sokan naponta közlekednek villamossal, de vajon felmerült-e már bennük a kérdés, hogy vajon miért is így néz ki a villamost irányító lámpa? A piros, tilosnak megfelelő miért három egymás mellett lévő fehér pötty? A narancsot helyettesítő miért egy pötty? És a szabad utat jelző, miért kettő pötty egymás alatt? Kicsit utánajártam a kérdésnek, mert nem bírtam rájönni a logikájára. Érdekes magyarázat következik! A jelenleg alkalmazott – villamosforgalmat irányító – fényjelző készülék (úgynevezett holdfényjelző) optikáinak szimbólumai a korábban évtizedeken át alkalmazott „pajzs alakú” jelző jelzéseinek analógiájára készültek. A régebbi jelzőlámpákat az 1990-es években kezdték el lecserélni, a 2000-es évek végére jutottak el a végéig. Azért hasonlít a mostani logikája a korábban használthoz, mert annak idején így tették az átállást zökkenőmentessé. Összetéveszthetetlen! Ha közvetlenül az autós forgalmat irányító piros-sárga-zöld jelzőlámpa mellé is kerül, akkor is egyértelmű, hogy

Darázs kisokos

Méhek, darazsak, csípnek, szúrnak, mézet gyűjtenek, gömbölydedek, hosszúkásak, szőrösek, csíkosak... Sokak fejében keverednek a fogalmak, sokszor a gyerekeknek sem tudjuk hirtelen megmondani, hogy éppen melyik fajtával van dolgunk. Jöjjön a saját szubjektív nézőpontomból egy kis segítség, melyik, hogyan néz ki, mit érdemes róla tudni! A legaranyosabb Mind láttunk már a virágokra lomhán rászálló dundi szőrös fekete-sárga-fehér csíkos rovart, ők a poszméhek, vagy dongók. A közhiedelemmel ellentétben neki is van fullánkja (a fullánkosdarázs-alkatúak közé tartoznak), bár ritkán használja. Ezen kívül egy gyerekkori kísérlet kapcsán (a tenyerünkbe zártuk) elmondhatom, hogy harapni is tud, ha veszélyben érzi magát. Kétségkívül a legbarátságosabb természettel rendelkezik a fullánkosok között. Közeledtét hangos zümmögés jelzi, innen a dongó kifejezés. 2014-ben egyik faja, a földi poszméh az év rovara volt. Poszméh - Forrás: Wikipédia A legfélelmetesebb A darazsak kisebb,