Ugrás a fő tartalomra

Manna szappan és ami még mögötte van

Egyik ismerősöm fanatikus gyömbér rajongó. Egyszer nagy lelkesedéssel áradozott arról, hogy hamarosan megérkezik a csomagja a Mannától, amiben többféle gyömbéres termék is lesz. Bár én magam nem vagyok egy "gyömbérfan", de felkeltette az érdeklődésem ez a fajta rajongás. Jöjjenek az én tapasztalataim.

Utánanéztem kicsit a Mannának, miket kínál, milyen áron, és úgy gondoltam, a vegyszermentesség megér egy próbát. Korábban találkoztam már a Sodium Laureth Sulfate (SLS) és társai káros hatásaival, de a drogériákban való hosszas összetevő olvasgatás után sem találtam ezektől mentes termékeket. Egy ideig próbálkoztam a Lush szappanjaival, Dove-val, de eljött az a pillanat, amikor feladtam, mert szinte minden kiszárította a bőrőm. Visszatérő ekcémásként, és érzékeny bőrűként pedig nem volt nehéz azonosulni a Manna filozófiájával.

Azért merek írni, mert évek óta tesztelem magamon a termékeiket, és nekik is folyamatosan bővül a palettájuk, így mindig lesznek újdonságok. És semmilyen érdekeltségem nincs egyik márka dicsérésében, vagy épp szidásában sem!

Szappanok és fürdőgolyók

Az általam próbált szappanokkal, és fürdőgolyókkal nem volt semmi bajom. Bár a párom nem hisz a káros összetevőkben, és felesleges kiadásnak gondolja a Mannához hasonló vásárlásokat, a COCO Geránium szappan után még ő is megjegyezte, hogy milyen finom illatom van. Ki kell tapasztalni, mert volt már olyan, ami nagyon gyorsan elfogyott, 2-3 hét alatt, nagyon olvadós szappan volt, de a nevére már nem emlékszem. A Dolce Vita meg karcolta a bőröm a benne lévő magok miatt. A fürdőgolyókkal nagyon meg voltam elégedve, illatosak. Az én kedvenc szappanjaim eddig a COCO Geránium, a Levendulás, és a gyermekeknek készült Tündérvirág.
A Lushnál néha belefutottam túlszínezett darabokkal, és a kellemes fürdést követően nekiállhattam a kád sikálásának. A Mannás fürdőgolyóknál nem volt ilyen gondom, és a bőröm nagyon puha tőle.

Sampon

Próbáltam a samponszappant, de az én hajam olyan száraz volt tőle, hogy nem tudtam vele semmit kezdeni. Hiába ecetes öblögetés és társai, nem ért semmit. És a vesződést sem érte meg. Azóta a DM Alverde samponjait és balzsamjait használom, remélve, hogy a lehető legkevesebb vegyszert kenem magamra.

Felhasználásra várva

Testápolók, habkrémek, testvajak

Kezdetben ezek közül is többet kipróbáltam. Mivel szeretem a fahéjt, lecsaptam a fahéjas habkrémükre, de igazából alig vártam már a végén, hogy elfogyjon, mert a gyömbér túl erőteljes volt benne, így már nem volt olyan kellemes az illata. Állaga viszont jó volt, könnyen kenhető, nem volt macerás. Nem úgy, mint a kis tubusos egzotikus shea vajak, amik szobahőmérsékleten szilárdak, de kifejezetten kemények is lehetnek, ha mondjuk a nyári melegben megolvadnak egyszer, majd visszaszilárdulnak. Miután elhasználtam őket, mégis szerettem volna újra rendelni, de nagyobb tégelyben, többet, amiből könnyebben kiszedem az ujjammal a tartalmat. Így találtam a Konzol shea vajára, ez sokkal jobb áron is van, finomítatlan, természetes, én azóta ezt használom. Télen a radiátor közelében tárolom, így könnyebben fel tudom magamra kenni. Kiváló testápolónak, és nem kell félnem attól, hogy borotválás után is vegyszerek kerülnek a pórusaimba. A páromnak is tetszik, mert az illata a csokoládét idézi.
Ide tartozik még a halántékbalzsam is, ami az alvást segítheti elő. Levendulás, nagyon erős a szaga, szó szerint, de megnyugtat. Viszont, amikor nagyon jár az agyam, ez sem segít az elalvásban, és a párom is inkább elfordul tőlem. Nem túl nyerő. Ezt elvileg gyermekeknek találták ki (Tündérálmok), nehéz elhinnem, hogy ezt egy gyerek engedi, hogy a homlokára kenjék.

Fogkrém

2015-re jött ki a Manna fogkréme, így a karácsonyi nagy bevásárlásnál ebből is rendeltem két 75 ml-es adagot. A csomagolásával nem vagyok megelégedve, a végén elég nehéz kinyomkodni a fogkrémet, értsd, kb. 1-1,5 hétig erőlködtem, nyomkodtam a végéből ki a levegőt, hogy az elején megnyomjam a tubust. Lehet, hogy szerencsésebb lenne másféle konstrukció. Ízre szerintem nincs vele gond, főleg, ha a sós Parodontaxra gondolok... Hosszú távon meg kiderül majd, hogy mennyit kell menni a fogorvoshoz. Árát tekintve viszont szerintem túlárazták. Én napi kétszer mosok fogat, és mindössze 1 hónapig volt elég a 75 ml. Összehasonlítva pl a legutóbb használt Sensodyne fogkrémmel, szintén 75 ml, sokkal olcsóbb, és tovább tartott, mint 1 hónap. Lehetséges, hogy itt is kipróbálom a DM-es Alverde márkát.

A Mannás fogkrém és a gyermekeknek szánt hab állagú kézmosó

Még tesztelem

Karácsony előtt rendeltem folyékony szappanokat, és a krémdeo próbacsomagot. A folyékony szappanok közül most bontottam ki a levendula illatú gyermek folyékonyszappant. Én imádom a levendulát, úgyhogy az illata is hozza a színvonalat. A habos állag meg szerintem mókás, remélem ezzel a nagyra nőtt gyermek páromat is ráveszem a használatára, bár ő nem szereti a levendulát.  Ebből már most szeretnék kérni egy banános verziót!!! Később kiderül, hogy milyen, meddig elég. Nálunk a törpesünink a mérvadó, amilyen illatra ugrik, annak a terméknek mennie kell. Ez szerencsére eddig a vegyszeres termékekre volt igaz. 
Az egyik krémdeót már több mint 1 hónapja használom. Annak ellenére, hogy nem vagyok egy rózsaillat-párti, sőt, ezzel kifejezetten elégedett vagyok, és szeretem használni. Nem erős az illata, felkenéskor érzem, utána sem zavaró, nem keveredik a parfümmel. Jól el kell kenni a bőrön, a ruhát sem fogja meg, nem lesz fehér tőle a hónaljam, nem viszket. Szerintem én közepesen izzadós vagyok, de nem volt vele gondom. Más kérdés, mi lesz majd nyáron, a 40 fokban. De van még 3 másik féle krémdeóm is, amik még felbontásra várnak. Majd írok azokról is.

Én nagyon várom a vegyszermentes kozmetikumokat a Mannától, legalább szempillaspirál, és alapozó terén, egy szemránckrémet, és egy mosogatószert is. Valamint a kényelmes pasiknak egy trükkös stiftes krémdeót, és folyékony tusfürdőt, amivel hajat is moshatnak. No meg, a banán illatú habos kézmosót.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Német "jövevényszavak" a magyarban - Frissítve!

A német nyelv tanulása során időről-időre belefutok olyan kifejezésekbe, szavakba, amiket mi is használunk a mindennapokban. Legtöbbjüket írásban talán még sosem láttam, de szóban annál inkább használják. A mi családunkban nincsenek német felmenők, sem emigráltak, mégis sokat hallottam az alábbiakat a szüleimtől, nagyszüleimtől. Valószínűleg velem a legtöbb ki is halna, ha rajtam múlna, mert én nem igazán használom ezeket a szavakat. Most azt mutatom meg, hogy mi hogyan, minek a kifejezésére használjuk, és hogy a német nyelvben valójában mit is jelent. Persze lehetnek egyszerű véletlenek is, és az is könnyen előfordulhat, hogy nem is jövevényszavakról van szó, egyszerűen csak hasonlít a kiejtésük egymásra. Jöjjenek tehát az összecsengések és jelentéseik. "smucig"- schmutzig A smucig szót mi a fukarság kifejezésére használjuk. Németül a schmutzig szónak is ugyanez a kiejtése, viszont azt jelenti, hogy koszos, piszkos. "Na, ja" - Naja A "Na, ja&q

A villamosforgalmat jelenleg irányító fényjelző kialakulása

Sokan naponta közlekednek villamossal, de vajon felmerült-e már bennük a kérdés, hogy vajon miért is így néz ki a villamost irányító lámpa? A piros, tilosnak megfelelő miért három egymás mellett lévő fehér pötty? A narancsot helyettesítő miért egy pötty? És a szabad utat jelző, miért kettő pötty egymás alatt? Kicsit utánajártam a kérdésnek, mert nem bírtam rájönni a logikájára. Érdekes magyarázat következik! A jelenleg alkalmazott – villamosforgalmat irányító – fényjelző készülék (úgynevezett holdfényjelző) optikáinak szimbólumai a korábban évtizedeken át alkalmazott „pajzs alakú” jelző jelzéseinek analógiájára készültek. A régebbi jelzőlámpákat az 1990-es években kezdték el lecserélni, a 2000-es évek végére jutottak el a végéig. Azért hasonlít a mostani logikája a korábban használthoz, mert annak idején így tették az átállást zökkenőmentessé. Összetéveszthetetlen! Ha közvetlenül az autós forgalmat irányító piros-sárga-zöld jelzőlámpa mellé is kerül, akkor is egyértelmű, hogy

Darázs kisokos

Méhek, darazsak, csípnek, szúrnak, mézet gyűjtenek, gömbölydedek, hosszúkásak, szőrösek, csíkosak... Sokak fejében keverednek a fogalmak, sokszor a gyerekeknek sem tudjuk hirtelen megmondani, hogy éppen melyik fajtával van dolgunk. Jöjjön a saját szubjektív nézőpontomból egy kis segítség, melyik, hogyan néz ki, mit érdemes róla tudni! A legaranyosabb Mind láttunk már a virágokra lomhán rászálló dundi szőrös fekete-sárga-fehér csíkos rovart, ők a poszméhek, vagy dongók. A közhiedelemmel ellentétben neki is van fullánkja (a fullánkosdarázs-alkatúak közé tartoznak), bár ritkán használja. Ezen kívül egy gyerekkori kísérlet kapcsán (a tenyerünkbe zártuk) elmondhatom, hogy harapni is tud, ha veszélyben érzi magát. Kétségkívül a legbarátságosabb természettel rendelkezik a fullánkosok között. Közeledtét hangos zümmögés jelzi, innen a dongó kifejezés. 2014-ben egyik faja, a földi poszméh az év rovara volt. Poszméh - Forrás: Wikipédia A legfélelmetesebb A darazsak kisebb,