Ugrás a fő tartalomra

Natúrkozmetikum teszt - szappanok

Aki eddig is olvasta már pár irományom, az tudhatja, hogy milyen nagy szerelemnek indult a Manna termékeinek használata. A szappanoktól kezdve a fogkrémen, folyékony szappanokon, fürdőgolyókon át egészen a krémdeókig kipróbáltam szinte az összes féle terméküket. Most mégis találtam egy jobb, vagy inkább olcsóbb alternatívát.

A legutóbbi rendelésemnél maradtam a szappanoknál, pár fürdőgolyónál, és a kedvenc krémdeómnál a Mannát illetően. Hazaugrottam pár napra Magyarországra, akkor vettem át a nagy pakkot. Itt, Németországban is van a Mannának honlapja, itt is lehet online rendelni, de mérföldekkel drágább, mintha otthon veszem meg. Összehasonlításképp: a kedvenc szappanom, a COCO geránium otthoni Manna webshopban 1470 Ft, míg a német Mannás oldalról ugyanez, ugyanúgy 90 g-os kiszerelésben már 6,9 euró (~2000 Ft). Az utóbbi években úgy emlékszem, az otthoni szappanok ára is emelkedett 1-200 Ft-tal, de azért a 2000 Ft-tól jóval el vannak maradva. A kiszállítási is díjak is nagyjából megegyeznek, de kb tíz termék rendelése esetén rendesen megugrik az összeg, így megpróbálok mindig otthon rendelni egy nagyobb csomagot, így jobban megéri.

2016 október végén vettem át a legutóbbi Mannacsomagom, amiben főként szappanok voltak. A nagy várakozásom ellenére a csokis szappanjuk mindenféle illattól mentes volt. És ami a legnagyobb baj, hogy 2 hét alatt elfogy egy 90 grammos szappan, 1470 Ft-ért. Régebben biztos, hogy tovább kitartott (valószínűleg több benne a könnyebben oldódó anyag). Eddig sem tartozott az olcsó tisztálkodási szerek közé, de a vegyszermentesség, a viszketésmentesség, és a száraz bőr elkerülése miatt vállaltam ezt az árat. Azt viszont már durván túlzónak találom, hogy havi szinten mintegy 3000 Ft-ot költsek csak szappanra. Ez már elvi kérdés.

Szerencsémre egy itteni, németországi kirándulás során az egyik karácsonyi vásárban találkoztam egy német cég (Blaull Naturseifen) szappanjaival, ami szintén a natúrkozmetikumok kategóriájába tartozik. Ráadásul az általam favorizált shea vaj (parkii butter) is megtalálható a termékeikben. Jól emlékszem - óvatos duhajként először mindig csak egyet veszek az új dolgokból -, hogy alig bírtam választani a rengeteg szuper illat közül. A szappanok mutatósan voltak becsomagolva, átlátszó fóliában, a szappanok mellett pedig a hozzájuk illő kis kiegészítő (a rózsás illatú mellett mini rózsafejek, a fahéjasokon egy-egy fahéjrúd csücsült, a citromfű illatú mellett citromfű darabkák voltak). Végül, karácsony lévén egy "téli rege" fantázianévvel rendelkezőt választottam, amiben forraltbor is volt.

Az illata betöltötte a zuhanyzó légterét, alig vártam minden este, hogy megzuhanyozhassam vele. Bár főként a fahéj illata volt a domináns, de egy forraltborozás hangulatát is simán megidézte. A 100 g-os szappan 5,49 euróba (~1600 Ft) került, és tovább tartott, mint 2 hét (kb. három hét). Alakja is praktikusabb. A Manna szappanok laposabb téglalapok, így viszonylag hamar elvékonyodnak, utána meg törnek, onnantól elég nehéz vele fürdeni. Az új felfedés viszont tömbösebb, gazdaságosabban fogy, szinte 100%-ban fel tudtam használni (a maradék 1 grammot hozzá lehet csapni a következő szappanhoz). 10 grammal nagyobb mennyiség, több mint 1 euróval olcsóbban, mint a kinti, német Mannás szappanok. Mivel jó pár hónapig nem terveztem hazamenni, ezért úgy döntöttem, hogy kipróbálom a Blaullos szappanokat. Szerencsémre volt online webáruháza, ahonnan ezt megtehettem, mivel a karácsonyi vásár januárban már nem volt opció.

A cégnek jelenleg főként szappanjai és fürdőgolyói vannak, talán a jövőben még fog bővülni a repertoár. Kezdésnek úgy gondoltam, hogy 10 darab szappant vásárolok, a terveim szerint csupa  különbözőeket. Azonban ezt a számításomat keresztülhúzta a készlethiány, az Ylang-ylang-os, és a "téli rege" illatúból azonban nem volt egy darab sem. Így is tudtam 8 féle különbözőt vásárolni, kettőből 2-2 darabot. Nagy meglepetésemre 10 darab szappan után mintegy 10 eurós kedvezményt is kaptam (hoppá, máris csak 4,49 euró/db, kb. 1347 Ft), amivel viszont már a magyar Mannás szappanok darabára alá mentem. A kiszállítás 50 eurótól ingyenes Németországon belül, ami az eredeti, kedvezménnyel nem csökkentett árra vonatkozik! Tehát a fenti példán, 10 szappan rendelése esetén a normál ár 54,9 euró, így már ingyenes a kiszállítás, de a kedvezmény miatt végül ennél 10 euróval kevesebbet kell csak kifizetni. 2-3 napon belül megérkezett a pakk, amiben mind a 10 szappan egyenként, a kis körítéssel, hasonlóan, mint a karácsonyi vásárban, volt becsomagolva.

Azt hittem, a díszítés csak a karácsonyi vásárnak szólt, de az online rendelt darabokat is csinosan becsomagolták.
A céget emailben kérdeztem, miszerint vállalják-e a szállítást Magyarországra is (a webáruházukban csak német címet lehet megadni). 5 kg-ig 18 eurós szállítási költséggel kell számolni. Mivel a szappanok 100 grammosak, ezért nagyjából 50 szappanig jók vagyunk, nem csúszunk ki az 5 kilós határból. Ha valaki Magyarországra szeretne rendelni a szappanokból, a legegyszerűbb, ha ír egy emailt a megvásárolandó szappanok listájával, és emailben megkapja a számlát az utalás részleteivel. A honlapon egyébként Paypallal is lehet fizetni, ami nagy előny, mert nem okozhat gondot a bankkártyánk típusa.

Tapasztalatok

A marcipános szappant vártam talán a legjobban. Imádom a marcipánt, és ennek a szappannak tényleg marcipán illata volt. A fehéres színe miatt, már már érzéki csalódást okozva, az ember bele is szeretne harapni. Én viszont pár nap után megcsömörlöttem ettől a gejl illattól, és ki kellett bontanom a citromfüves szappant is (illata, akár a friss citromteáé), hogy váltogathassam. Márciust írunk, amikor eljutottam a 3. szappanig, úgyhogy kijelenthetem, hogy 1 szappan kibír 1 hónapot. A harmadik játékos a csokoládés-mentás szappan lett, mert talán ez a legkülönlegesebb. Ennek is nagyon finom az illata, egy kicsit édeskés csokis, majd egyből belibben a menta frissítő illata, ami pont jól ellensúlyozza az édes illatot. Eddig ez a kedvenc. Áprilisban újabbat bontottam ki a csomagolásából, mégpedig a fahéjasat. Mivel a karácsonyi vásárban vett 'téli rege' nevű szappanban is a fahéj volt a domináns illat, így mondhatni egy az egyben hozta ezt a hangulatot a fahéjas szappan is. Sajnos azonban a szappanok annyira kiszárították a bőrömet, hogy minden este a teljes testfelületemet kenőccsel kellett kennem, így egy időre biztos leállok ezzel a fajta szappancsaláddal. Kár. A Mannások alatt nem tapasztaltam ilyesmit (azokban valószínűleg volt elegendő shea vaj, ami ezt meggátolta, hiába voltak azok is szappanok).

A tesztet egyúttal felfüggesztem határozatlan ideig. Jelentkezem újra a témában, ha van újabb fejlemény.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Német "jövevényszavak" a magyarban - Frissítve!

A német nyelv tanulása során időről-időre belefutok olyan kifejezésekbe, szavakba, amiket mi is használunk a mindennapokban. Legtöbbjüket írásban talán még sosem láttam, de szóban annál inkább használják. A mi családunkban nincsenek német felmenők, sem emigráltak, mégis sokat hallottam az alábbiakat a szüleimtől, nagyszüleimtől. Valószínűleg velem a legtöbb ki is halna, ha rajtam múlna, mert én nem igazán használom ezeket a szavakat. Most azt mutatom meg, hogy mi hogyan, minek a kifejezésére használjuk, és hogy a német nyelvben valójában mit is jelent. Persze lehetnek egyszerű véletlenek is, és az is könnyen előfordulhat, hogy nem is jövevényszavakról van szó, egyszerűen csak hasonlít a kiejtésük egymásra. Jöjjenek tehát az összecsengések és jelentéseik. "smucig"- schmutzig A smucig szót mi a fukarság kifejezésére használjuk. Németül a schmutzig szónak is ugyanez a kiejtése, viszont azt jelenti, hogy koszos, piszkos. "Na, ja" - Naja A "Na, ja&q

A villamosforgalmat jelenleg irányító fényjelző kialakulása

Sokan naponta közlekednek villamossal, de vajon felmerült-e már bennük a kérdés, hogy vajon miért is így néz ki a villamost irányító lámpa? A piros, tilosnak megfelelő miért három egymás mellett lévő fehér pötty? A narancsot helyettesítő miért egy pötty? És a szabad utat jelző, miért kettő pötty egymás alatt? Kicsit utánajártam a kérdésnek, mert nem bírtam rájönni a logikájára. Érdekes magyarázat következik! A jelenleg alkalmazott – villamosforgalmat irányító – fényjelző készülék (úgynevezett holdfényjelző) optikáinak szimbólumai a korábban évtizedeken át alkalmazott „pajzs alakú” jelző jelzéseinek analógiájára készültek. A régebbi jelzőlámpákat az 1990-es években kezdték el lecserélni, a 2000-es évek végére jutottak el a végéig. Azért hasonlít a mostani logikája a korábban használthoz, mert annak idején így tették az átállást zökkenőmentessé. Összetéveszthetetlen! Ha közvetlenül az autós forgalmat irányító piros-sárga-zöld jelzőlámpa mellé is kerül, akkor is egyértelmű, hogy

Darázs kisokos

Méhek, darazsak, csípnek, szúrnak, mézet gyűjtenek, gömbölydedek, hosszúkásak, szőrösek, csíkosak... Sokak fejében keverednek a fogalmak, sokszor a gyerekeknek sem tudjuk hirtelen megmondani, hogy éppen melyik fajtával van dolgunk. Jöjjön a saját szubjektív nézőpontomból egy kis segítség, melyik, hogyan néz ki, mit érdemes róla tudni! A legaranyosabb Mind láttunk már a virágokra lomhán rászálló dundi szőrös fekete-sárga-fehér csíkos rovart, ők a poszméhek, vagy dongók. A közhiedelemmel ellentétben neki is van fullánkja (a fullánkosdarázs-alkatúak közé tartoznak), bár ritkán használja. Ezen kívül egy gyerekkori kísérlet kapcsán (a tenyerünkbe zártuk) elmondhatom, hogy harapni is tud, ha veszélyben érzi magát. Kétségkívül a legbarátságosabb természettel rendelkezik a fullánkosok között. Közeledtét hangos zümmögés jelzi, innen a dongó kifejezés. 2014-ben egyik faja, a földi poszméh az év rovara volt. Poszméh - Forrás: Wikipédia A legfélelmetesebb A darazsak kisebb,