Ugrás a fő tartalomra

Az egyik legszebb saját készítésű ajándék

Először a Cotton Ball Lights közösségi oldalán láttam a csodaszép fotókat ezekről a különleges hangulatfényt adó"izzósorokról". Néhányszor jártam az oldalukon, de a mindössze 10 gömbös változatért sokalltam a közel 5000 Ft-ot, plusz szállítási díjat (fizetési módtól függően 900 és 1250 Ft). Végül nem rendeltem meg.

Aztán pár hét múlva beleakadtam a következő videóba:


És elhatároztam, hogy megcsinálom saját magam. Édesanyámékkal évekkel ezelőtt amúgyis megegyeztünk, hogy senki nem vesz a másiknak semmit, elég, ha együtt vagyunk ilyenkor. Ennek ellenére minden évben meglepjük egymást valami kis aprósággal, én próbálok kibújni az egyesség alól saját készítési ajándékokkal (karácsonyfadísz, mézeskalács).


Mi kell hozzá?


  • Rengeteg hímzőfonal - Jól járunk, ha amúgy is van otthon, és a színeket össze is tudjuk kombinálni. A többi az ízlésünkön múlik, hogy vidám, harsány, vagy valami bézses, mediterrán színvilágot szeretnénk viszontlátni. Érdemes a megajándékozott lakását ismerni.
  • Ragasztó - Én a szalvétaragasztáshoz használt decoupage ragasztót használtam.
  • Sima, gömb alakú lufik - Itt érdemes kitapasztalni a dolgot, mert nekem a legtöbb lufi "pöcsös" maradt, hiába fújtam fel nagyobbra, mikor kiengedtem belőle a levegőt, hogy a megfelelő méretre visszakisebbítsem, az alján ott maradt a kitüremkedés. De nem mindegyik lufinál, pedig egy fajtával dolgoztam. Ki kell tapasztalni. Vízibombához használt lufi viszont nem jó, mert nehéz lenne szárítani.
  • Égősor - Karácsony előtt szerencsére nagy a választék. Energiafelhasználás szempontjából a LED-es égősor a legjobb, de szerintem ennek túl fehér a fénye, és kevésbé lesz vele hangulatos az égősorunk. De lehet, valakinek pont ez jön be.
Ha valaki ezt összeszámolja, és van szerencséje, hogy otthon is van egy csomó hímzőfonala, akkor az ajándék drágább részét kikerültük. Ha nem, akkor kicsivel olcsóbban jöhetünk ki, mintha megvennénk egy gömblámpasort a webáruházban. Én egy 10 db-os égősort 1,55 euróért (kb. 450 Ft) is találtam a DM-ben, a lufik is 2-3 euróból kijönnek. Viszont a hímzőfonalak ára már sok lehet. Nekem egy 250 méteres hímzőfonal 3-4 gömbre volt elég, de inkább 3-ra, viszont az ára 3 euró volt. Egy 10 soros égősor esetében tehát kb. 15 euró (kb. 4500 Ft) volt a befektetés. De legalább én készítettem el. Persze, nem lett olyan gyönyörű, mint a Cotton Ball Lights termékei, de szerintem vállalhatóak, és biztos örömet szerzek majd vele.

A felső részén LED-es égősor, alul a sima égősor látható.

Elkészítése:


  1. Fújjuk fel a lufikat akkorára, amekkorára szeretnénk, de kalkuláljuk bele, hogy az égősorunkon mekkora az egyes égők feje. Ha kis LED-ek, akkor kisebb gömböket is csinálhatunk, de ha van szára is, akkor annak ugye bele kell férnie a gömbünk belsejébe. Minél nagyobb gömböket akarunk, annál több fonalra lesz szükségünk. A lufik száját jól kössük el, ez nagyon fontos! 1-2 napig ugyanis tartania kell a méretét, nem ereszthet le!
  2. Terítsünk az asztalra papírt, mert tuti, hogy széjjelcsöpögtetünk mindent a vizes ragasztóval. Igen, a ragasztót hígítanunk kell. Egy tálba nyomjunk a ragasztóból, hígítsuk vízzel. Az arányokat tekintve, én szemre csináltam, de kb. a ragasztó 3-4-szeresét adtam hozzá vízből, jól elkevertem.
  3. Előre kiválasztottam, hogy milyen színvilágú lámpasort szeretnék, ezeket bekészítettem, ezen kívül megcsináltam a szárítókötelet, és előkészítettem csipeszeket is a fellógatáshoz. És felvettem egy gumikesztyűt.
  4. Tegyük bele a hímzőfonal gombolyagot a vizes ragasztós tálkába, és jól mártogassuk meg a trutyiban, hogy lehetőleg a gombolyag külső része tuti ragasztós legyen. Én az első pár körbetekeréshez a lufi bekötött száját fogtam, és elkezdtem tekerni kacifántosan a fonalat. Utána pedig mindig arrébb vittem a fonal irányát, és ügyeltem arra, hogy amely felületet még kihagytam, oda is kerüljön elegendő fonal. A lufi szája körül is legyen fonal, mert itt lesz majd a kis nyílás, ahol bedugjuk az égőt. Ha hatalmas lukat hagyunk, akkor nehéz lesz fixálni az égőt az adott gömbön belül.
  5. Ha úgy látjuk, hogy elegendő réteg került a lufira a fonalból, akkor vágjuk el a fonalat, még kis ragasztós lapogatással odasimíthatjuk a fonal végét, hogy ne jöjjön le később (bár ez száradás után is korrigálható). Csipesszel már mehet is fel szárítóra a lufi szájánál fogva.
    Száradnak sorakozva
  6. Bár hosszúnak tűnhet a művelet, de 1-2 óra alatt el lehet készülni 10-15 gömbbel. Főleg, ha már rutinosak vagyunk.
  7. Ezután hagyjuk száradni, 1-2 napot igénybe vesz. Ne aggódjunk, ha esetleg közben mégis ereszt néhány lufi, ha a fonal tartja már a formáját, akkor nem gond. De ha a zsugorodó lufi húzza össze magával a fonalat, akkor valószínűleg túl erős ragasztót használtunk, vagy nem hígítottuk eléggé.
  8. Ha teljesen megszáradtak a fonalgömbök, fogjuk meg a lufi száját, és tűvel szúrjuk ki, ha leeresztett, ki tudjuk húzni könnyedén a gömb közepéből. Itt a tűvel még tudunk egy kicsit korrigálni, ha esetleg nem válik el mindenhol a lufitól.
    A lufik eltávolítása után
  9. Ezután nincs más dolgunk, mint a lufik kis lukaiba beletenni az égősor égőit. Valószínűleg nem marad benne mindegyikben magától, így én például a nyílásnál, keresztbe varrtam egy dupla cérnaszárral, így biztonsággal mozgatható.
    A kis lukba helyeztem be az égőt, és egy dupla cérnaszárral átkötöttem, hogy ki ne essen.
Nem kell aggódni, nem bonyolult a dolog, én is a fenti videóból merítkeztem csak, a többit közben ki lehet tapasztalni. Íme az eredmény:
Készen van a mű



Tipp! Érdemes előbb kipróbálni otthon a dolgot a maradék anyagokból, hogy egyáltalán boldogulunk-e vele. Én is csináltam pár prototípust, hogy kiderüljenek a buktatók, és a beruházást csak ezután ejtettem meg.

Jó alkotást kívánok! Nektek hogy sikerült?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Német "jövevényszavak" a magyarban - Frissítve!

A német nyelv tanulása során időről-időre belefutok olyan kifejezésekbe, szavakba, amiket mi is használunk a mindennapokban. Legtöbbjüket írásban talán még sosem láttam, de szóban annál inkább használják. A mi családunkban nincsenek német felmenők, sem emigráltak, mégis sokat hallottam az alábbiakat a szüleimtől, nagyszüleimtől. Valószínűleg velem a legtöbb ki is halna, ha rajtam múlna, mert én nem igazán használom ezeket a szavakat. Most azt mutatom meg, hogy mi hogyan, minek a kifejezésére használjuk, és hogy a német nyelvben valójában mit is jelent. Persze lehetnek egyszerű véletlenek is, és az is könnyen előfordulhat, hogy nem is jövevényszavakról van szó, egyszerűen csak hasonlít a kiejtésük egymásra. Jöjjenek tehát az összecsengések és jelentéseik. "smucig"- schmutzig A smucig szót mi a fukarság kifejezésére használjuk. Németül a schmutzig szónak is ugyanez a kiejtése, viszont azt jelenti, hogy koszos, piszkos. "Na, ja" - Naja A "Na, ja&q

A villamosforgalmat jelenleg irányító fényjelző kialakulása

Sokan naponta közlekednek villamossal, de vajon felmerült-e már bennük a kérdés, hogy vajon miért is így néz ki a villamost irányító lámpa? A piros, tilosnak megfelelő miért három egymás mellett lévő fehér pötty? A narancsot helyettesítő miért egy pötty? És a szabad utat jelző, miért kettő pötty egymás alatt? Kicsit utánajártam a kérdésnek, mert nem bírtam rájönni a logikájára. Érdekes magyarázat következik! A jelenleg alkalmazott – villamosforgalmat irányító – fényjelző készülék (úgynevezett holdfényjelző) optikáinak szimbólumai a korábban évtizedeken át alkalmazott „pajzs alakú” jelző jelzéseinek analógiájára készültek. A régebbi jelzőlámpákat az 1990-es években kezdték el lecserélni, a 2000-es évek végére jutottak el a végéig. Azért hasonlít a mostani logikája a korábban használthoz, mert annak idején így tették az átállást zökkenőmentessé. Összetéveszthetetlen! Ha közvetlenül az autós forgalmat irányító piros-sárga-zöld jelzőlámpa mellé is kerül, akkor is egyértelmű, hogy

Darázs kisokos

Méhek, darazsak, csípnek, szúrnak, mézet gyűjtenek, gömbölydedek, hosszúkásak, szőrösek, csíkosak... Sokak fejében keverednek a fogalmak, sokszor a gyerekeknek sem tudjuk hirtelen megmondani, hogy éppen melyik fajtával van dolgunk. Jöjjön a saját szubjektív nézőpontomból egy kis segítség, melyik, hogyan néz ki, mit érdemes róla tudni! A legaranyosabb Mind láttunk már a virágokra lomhán rászálló dundi szőrös fekete-sárga-fehér csíkos rovart, ők a poszméhek, vagy dongók. A közhiedelemmel ellentétben neki is van fullánkja (a fullánkosdarázs-alkatúak közé tartoznak), bár ritkán használja. Ezen kívül egy gyerekkori kísérlet kapcsán (a tenyerünkbe zártuk) elmondhatom, hogy harapni is tud, ha veszélyben érzi magát. Kétségkívül a legbarátságosabb természettel rendelkezik a fullánkosok között. Közeledtét hangos zümmögés jelzi, innen a dongó kifejezés. 2014-ben egyik faja, a földi poszméh az év rovara volt. Poszméh - Forrás: Wikipédia A legfélelmetesebb A darazsak kisebb,