Ugrás a fő tartalomra

Forma-1 - Miért nem jó a mostani időmérő rendszer?

Aki követi a Forma-1 történéseit, az jól tudja, hogy 2016-ra bevezettek egy új időmérő rendszert. A már bevetése előtt is sokat vitatott kvalifikáció a gyakorlatban is csődöt mondott, teljes unalomba fulladt. Bár szakértők, a csapatok és a versenyzők is erősen kritizálták, mégsem tudtak visszatérni az előző módszerhez. Megfogalmaztam, miért is unalmasabb ez a fajta rendszer, mint az előző.

Az új időmérő

Az utóbbi pár évben már megszokhattuk, hogy szombatonként 3 részre (Q1, Q2, Q3) osztva gurulnak a pályára a versenyzők, és próbálják a legjobb idővel kvalifikálni magukat a vasárnapi versenyre. A Q1-ben kiesők a Q2-ben már nem próbálkozhatnak, a Q2-ben kiesettek pedig a Q3-ban, a pole pozícióért már nem mehetnek több mért kört. Az új időmérő ezen annyit változtatott, hogy 90 másodpercenként kiesik az akkori utolsó idővel rendelkező. Ez azt eredményezi, hogy adott szekción belül is egyre kevesebb pilóta mérkőzhet a továbbjutásért. Ez kifejezetten a Q3-ban gond, ahol a pole pozícióért küzdenének a pilóták, ám ahogy fogy az idő, úgy fogynak a pilóták, és úgy fogy a matematikai esély is arra, hogy valami váratlan történjen. Persze, ismerjük az erőviszonyokat, de ahogy változnak a pályák, mások az időjárási viszonyok, ki-hogyan találja el a megfelelő beállítást, nem feltétlenül kell, hogy csak a két Merci versengjen az első rajtkockáért. De az új rendszerrel mégiscsak ez lesz a helyzet, ugyanis a Q3 végére nem marad potenciálisan 5-6 pilóta sem, akik még elvihetnék a rajthelyet, hanem csak 2 pilóta. Ráadásul ők se próbálkoznak a végéig, a Q3 utolsó 2-3 percében már nem történik semmi.
A régebbi rendszer azért volt jó, mert újra és újra lehetett próbálkozni (már aki), de legalább megvolt az esély valami váratlan teljesítményre, és azért láttunk már csodákat. A mostani felállás pont az izgalmakat, a lehetőségeket nyírja ki.

Fotó: Wikipedia

Szerintem, hogyan kéne

Mi az időmérő lényege? Légy te a leggyorsabb, vagy legalábbis a lehető leggyorsabb, mutasd meg, mennyit tudsz te és az autód. Legalább itt hagyjuk már abba a spórolást!!! (Forma-1 és a spórolás... no comment.) Ennek érdekében kapjanak a csapatok, pilóták annyi féle, és annyi szett gumit, amennyit csak akarnak, használják bátran. Ha kell, a F1, vagy a Pirelli finanszírozza meg a kisebb csapatoknak is, hogy egyenlőek legyenek az esélyek ezen a téren. Ne kelljen arra gondolni, hogy mi marad vasárnapra, a versenyre, ne legyen kötelező azon a gumiszetten rajtolni, amivel a mért kört tették. Csak tolják neki az időmérőn! Aztán vasárnap mehet a taktikázás. Szerintem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Német "jövevényszavak" a magyarban - Frissítve!

A német nyelv tanulása során időről-időre belefutok olyan kifejezésekbe, szavakba, amiket mi is használunk a mindennapokban. Legtöbbjüket írásban talán még sosem láttam, de szóban annál inkább használják. A mi családunkban nincsenek német felmenők, sem emigráltak, mégis sokat hallottam az alábbiakat a szüleimtől, nagyszüleimtől. Valószínűleg velem a legtöbb ki is halna, ha rajtam múlna, mert én nem igazán használom ezeket a szavakat. Most azt mutatom meg, hogy mi hogyan, minek a kifejezésére használjuk, és hogy a német nyelvben valójában mit is jelent. Persze lehetnek egyszerű véletlenek is, és az is könnyen előfordulhat, hogy nem is jövevényszavakról van szó, egyszerűen csak hasonlít a kiejtésük egymásra. Jöjjenek tehát az összecsengések és jelentéseik. "smucig"- schmutzig A smucig szót mi a fukarság kifejezésére használjuk. Németül a schmutzig szónak is ugyanez a kiejtése, viszont azt jelenti, hogy koszos, piszkos. "Na, ja" - Naja A "Na, ja&q

A villamosforgalmat jelenleg irányító fényjelző kialakulása

Sokan naponta közlekednek villamossal, de vajon felmerült-e már bennük a kérdés, hogy vajon miért is így néz ki a villamost irányító lámpa? A piros, tilosnak megfelelő miért három egymás mellett lévő fehér pötty? A narancsot helyettesítő miért egy pötty? És a szabad utat jelző, miért kettő pötty egymás alatt? Kicsit utánajártam a kérdésnek, mert nem bírtam rájönni a logikájára. Érdekes magyarázat következik! A jelenleg alkalmazott – villamosforgalmat irányító – fényjelző készülék (úgynevezett holdfényjelző) optikáinak szimbólumai a korábban évtizedeken át alkalmazott „pajzs alakú” jelző jelzéseinek analógiájára készültek. A régebbi jelzőlámpákat az 1990-es években kezdték el lecserélni, a 2000-es évek végére jutottak el a végéig. Azért hasonlít a mostani logikája a korábban használthoz, mert annak idején így tették az átállást zökkenőmentessé. Összetéveszthetetlen! Ha közvetlenül az autós forgalmat irányító piros-sárga-zöld jelzőlámpa mellé is kerül, akkor is egyértelmű, hogy

Darázs kisokos

Méhek, darazsak, csípnek, szúrnak, mézet gyűjtenek, gömbölydedek, hosszúkásak, szőrösek, csíkosak... Sokak fejében keverednek a fogalmak, sokszor a gyerekeknek sem tudjuk hirtelen megmondani, hogy éppen melyik fajtával van dolgunk. Jöjjön a saját szubjektív nézőpontomból egy kis segítség, melyik, hogyan néz ki, mit érdemes róla tudni! A legaranyosabb Mind láttunk már a virágokra lomhán rászálló dundi szőrös fekete-sárga-fehér csíkos rovart, ők a poszméhek, vagy dongók. A közhiedelemmel ellentétben neki is van fullánkja (a fullánkosdarázs-alkatúak közé tartoznak), bár ritkán használja. Ezen kívül egy gyerekkori kísérlet kapcsán (a tenyerünkbe zártuk) elmondhatom, hogy harapni is tud, ha veszélyben érzi magát. Kétségkívül a legbarátságosabb természettel rendelkezik a fullánkosok között. Közeledtét hangos zümmögés jelzi, innen a dongó kifejezés. 2014-ben egyik faja, a földi poszméh az év rovara volt. Poszméh - Forrás: Wikipédia A legfélelmetesebb A darazsak kisebb,