Ugrás a fő tartalomra

Natúrkozmetikum teszt - Deók

Minden az alumíniumsókkal kezdődött. Akkoriban már elég sokat tudtam egyszerű felhasználóként, hogy milyen károsak ezek az elemek, és egyéb, az izzadást meggátló összetevők a deókban. Nem hagyják szellőzni a bőrt, eltömítik a pórusokat, ezáltal az izzadság benn ragad, és akár mellrákot is okozhat. Szinte pont ekkoriban jött ki a Nivea alumíniumsó-mentes deója, amit roll-on formájában használtam. Mit ne mondjak, a 40 fokos nyári melegben 1-2 óránál tovább nem tartott a hatása, rendkívül kellemetlen volt egész nap átizzadt hónaljjal ülni a munkahelyen. Egy ideig vittem magammal, és megmosakodtam, újrakentem, de ez nem volt megoldás. Aztán próbálkoztam valami kristályokra engedett vizes kombinációval, aminek a hatását értékelni sem tudom, ugyanis nem volt.

Az interneten fellelhető receptek alapján aztán elkészítettem a saját, teljesen természetes, főleg a szódabikarbóna nedvszívó képességére alapozó krémdeómat. Sajnos nem tartott sokági, kb. 1 hónapig viaskodtam vele, de kipirosodott tőle a bőröm, és kidörzsölték a szemcsék a hónaljam. A szállíthatósági képességéről nem is beszélve - nyáron felolvadt, ha hűvösebb helyre tettem, meg túlságosan megkeményedett. Mérgemben visszakanyarodtam a hatásos, alumíniumos deókhoz egy időre. Majd kiköltözve Németországba, újra körülnéztem a drogériákban, mi a választék, és itt rátaláltam a Dr. Speick deóra.

Dr Speick golyós deó roll-on: Kb. 2-3 hónapig jól működött, kellemes citromfüves illata nagyon csábító volt minden reggel. Utána viszont, szinte egyik napról a másikra, kellemetlen szagot hagyott a hónaljon, amit mosakodás során sem lehetett eltüntetni. Engem rettentően zavart. Nem tudom, hogy mi történhetett. Pont kapóra jött, hogy a Manna eddigre már 4 féle krémdeót is a piacra dobott, és Próbacsomag keretében kisebb kiszerelésekben mind a 4-et ki lehetett próbálni.



Manna krémdeók

Ahogy arról korábban már írtam, pozitívan csalódtam ebben a változatban. A Mannától a próbacsomag keretében mind a négyféle krémdeóból került bele egy-egy kis, 15 ml-s adag (összesen 60 ml). Ami így is 1,5-2 hónapra elég! Tekintetbe véve azt, hogy 3875 Ft-ért kb. 8 hónapig elegendő krémdeóra tettem szert, nagyon jó üzletet csináltam. Ha egyenként szeretném megvenni, akkor 50 ml-s kiszerelés 2470 Ft most, ami szintén jól hangzik, ha hozzávesszük, hogy ez több mint fél évig kitart majd.

Harmatos hajnal:  Először a rózsással kezdtem, mert a rózsa illatával nem vagyok kibékülve a kozmetikumokban. Gondoltam, legyünk rajta túl mielőbb. Aztán az első használat után éreztem, hogy nem lesz itt gond az illattal. Egyrészt visszafogott a rózsa illat is, csak a felkenésnél érezni, nem keveredik a parfüm illatával. A tubus alja felé elég szemcsés lett a krémdeó, így, mikor nem figyeltem, és jobban beledörzsöltem a bőrömbe, kipirosodott tőle. Ettől függetlenül elsőre nagyon meg voltam vele elégedve, hatását tekintve is. Én közepesen izzadósnak vélem magam, de majd kiderül, hogy teljesítenek a nagy nyári melegben. Télen könnyebb megfelelni a követelményeknek.

Simogató szellő: Gondolkodtam, hogyan, mihez lehetne az illatát hasonlítani, nem jöttem rá. Pacsuli? Más? Aztán megnéztem az összetevőket, és igen, határozottan az eukaliptusz dominál. Bár ez is visszafogott, mint a rózsás, egyáltalán nem zavaró, csak felkenéskor érezni, szerintem ez mégis inkább férfias illat. Állagra, ez, mintha picivel lágyabb, krémesebb lenne. Aztán lehet, hogy ennek is a tubus alján lesz kicsit szemcsésebb, ami felsértheti a hónaljat, mikor felkenjük a bőrre. A tégely aljáig nem jutottam el, mert kb. a 2/3-ánál abbahagytam a használatát. Hiába mostam le a nap végén a krémdeót a hónaljamról, fura, kellemetlen szag maradt hátra. Lehet, hogy az én bőrömmel nem volt kompatibilis. Így hiába nem szeretek pazarolni, valószínűleg a szemetesben fog landolni. Vagy felváltva megpróbálom újra bevetni egy másikkal.

Friss fuvallat: Az eddig próbáltak közül ez a legkrémesebb krémdeó. Nem érezni benne még egészen apró szemcséket sem, bár ez az eddigi legszilárdabb állagú. Emiatt kicsivel nehezebb kicsippenteni belőle egy-egy darabot a tubus feléig kb. Én egyébként erősebben rányomom az ujjam egy pontnál, és kifelé, a tégely széle felé próbálom túrni az anyagot. Így nem a körmöm alá megy, és könnyen el tudom kenni a hónaljon. Ez egyáltalán nem hiba, legalább a 30 fokos szobában sem fog kifolyni a kezem közül. Határozottan ennek van eddig számomra a legkellemesebb illata. Aki próbálta már a Tündérvirág nevű szappant, az már tudja mihez hasonlítani. Ez is visszafogott, csak felkenéskor érezni, de szinte jobb kedvem lesz reggel attól, hogy magamra kenhetem és érezhetem az illatát. Bárcsak sosem fogyna el! Így kicsit szkeptikusan fogok neki az illatmentes krémdeóhoz, de azért annak is adok majd időt, hogy bizonyítson.

Illatmentes krémdeó, érzékeny bőrre: Azt gondoltam, hogy a végére hagyom a tuti befutót, azt, aminél nem lehet elrontani semmit. Sajnos nagyot tévedtem. A krémdeó ott elbukta a próbát, amikor felkentem, és a bőrredőkben fehér nyomot hagyott. Olyan, mintha a port vízzel összekevertem volna, és ahogy felkenem a bőrre, a víz elpárolog, beszívja a bőröm, a por meg rajta marad, nem lehet belemaszírozni a bőrbe, mint a többit. Nagyon könnyű kenni, ez tény. De sajnos vállalhatatlan ujjatlan ruhában, mert bizony fehérlik a hónaljam tőle. Gondolom, hogy a sötétebb ruhákat is megfogja, de ezt nem fogom tesztelni. Egy másik nap adtam neki mégegy esélyt, és próbaképp egy kis adagot egy kevésbé redőd testrészemre, az alkaromra kentem (kb. egy 200 Ft-os nagyságban). Az csak egy dolog, hogy még itt is fehérlett a miniatűr bőrredőkben, a másik, ami ijesztőbb, hogy egy sima fürdéssel nem jött le, csak dörzsöléssel. Lehet, hogy elteszem a hűvösebb napokra, hogy azért ki ne dobjam. De határozottan ez a leggyengébb láncszem a Mannás krémdeók között. Sajnálatos.

Summázva az eredményt


A Manna illatmentes krémdeóját, és a Speick deót elfelejtem a jövőben, és a Simogató szellő illata sem lopta be magát a szívembe. A Friss fuvallat azonban nagy kedvenc lett, így ebből, ahogy tehetem, rendelni fogok még. Adott esetben a Harmatos hajnal is megfelelő pótlék lesz. Ha most rendelnék, ezzel is meg kellene elégednem, ugyanis a Mannánál valami nagy gyártási- és készletezési probléma ütötte fel a fejét. Hetek óta hangsúlyozzák, hogy csak bizonyos termékek érhetőek el a megnövekedett érdeklődés miatt. Ennek estek áldozatul a krémdeók is, amelyek közül csak a rózsást lehet most megrendelni. Remélem, hogy a közeljövőben egy drogériában is megvehetem a Manna krémdeóit, és nem csak rendelés útján juthatok hozzá. 

Bízom benne, hogy tudtam másnak is segíteni a tesztemmel, ha eddig vacillált, hogy mit próbáljon ki.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Német "jövevényszavak" a magyarban - Frissítve!

A német nyelv tanulása során időről-időre belefutok olyan kifejezésekbe, szavakba, amiket mi is használunk a mindennapokban. Legtöbbjüket írásban talán még sosem láttam, de szóban annál inkább használják. A mi családunkban nincsenek német felmenők, sem emigráltak, mégis sokat hallottam az alábbiakat a szüleimtől, nagyszüleimtől. Valószínűleg velem a legtöbb ki is halna, ha rajtam múlna, mert én nem igazán használom ezeket a szavakat. Most azt mutatom meg, hogy mi hogyan, minek a kifejezésére használjuk, és hogy a német nyelvben valójában mit is jelent. Persze lehetnek egyszerű véletlenek is, és az is könnyen előfordulhat, hogy nem is jövevényszavakról van szó, egyszerűen csak hasonlít a kiejtésük egymásra. Jöjjenek tehát az összecsengések és jelentéseik. "smucig"- schmutzig A smucig szót mi a fukarság kifejezésére használjuk. Németül a schmutzig szónak is ugyanez a kiejtése, viszont azt jelenti, hogy koszos, piszkos. "Na, ja" - Naja A "Na, ja&q

A villamosforgalmat jelenleg irányító fényjelző kialakulása

Sokan naponta közlekednek villamossal, de vajon felmerült-e már bennük a kérdés, hogy vajon miért is így néz ki a villamost irányító lámpa? A piros, tilosnak megfelelő miért három egymás mellett lévő fehér pötty? A narancsot helyettesítő miért egy pötty? És a szabad utat jelző, miért kettő pötty egymás alatt? Kicsit utánajártam a kérdésnek, mert nem bírtam rájönni a logikájára. Érdekes magyarázat következik! A jelenleg alkalmazott – villamosforgalmat irányító – fényjelző készülék (úgynevezett holdfényjelző) optikáinak szimbólumai a korábban évtizedeken át alkalmazott „pajzs alakú” jelző jelzéseinek analógiájára készültek. A régebbi jelzőlámpákat az 1990-es években kezdték el lecserélni, a 2000-es évek végére jutottak el a végéig. Azért hasonlít a mostani logikája a korábban használthoz, mert annak idején így tették az átállást zökkenőmentessé. Összetéveszthetetlen! Ha közvetlenül az autós forgalmat irányító piros-sárga-zöld jelzőlámpa mellé is kerül, akkor is egyértelmű, hogy

Darázs kisokos

Méhek, darazsak, csípnek, szúrnak, mézet gyűjtenek, gömbölydedek, hosszúkásak, szőrösek, csíkosak... Sokak fejében keverednek a fogalmak, sokszor a gyerekeknek sem tudjuk hirtelen megmondani, hogy éppen melyik fajtával van dolgunk. Jöjjön a saját szubjektív nézőpontomból egy kis segítség, melyik, hogyan néz ki, mit érdemes róla tudni! A legaranyosabb Mind láttunk már a virágokra lomhán rászálló dundi szőrös fekete-sárga-fehér csíkos rovart, ők a poszméhek, vagy dongók. A közhiedelemmel ellentétben neki is van fullánkja (a fullánkosdarázs-alkatúak közé tartoznak), bár ritkán használja. Ezen kívül egy gyerekkori kísérlet kapcsán (a tenyerünkbe zártuk) elmondhatom, hogy harapni is tud, ha veszélyben érzi magát. Kétségkívül a legbarátságosabb természettel rendelkezik a fullánkosok között. Közeledtét hangos zümmögés jelzi, innen a dongó kifejezés. 2014-ben egyik faja, a földi poszméh az év rovara volt. Poszméh - Forrás: Wikipédia A legfélelmetesebb A darazsak kisebb,